søndag 28. september 2014

Første jobbuke gjennomført!

Buenos tardes!

Da har jeg jobbet i en uke her i Jerez. På mandag morgen var det mye tanker og spenning, når Karin & Niels kom for å følge meg og de andre lærlingene på jobb.

Når jeg kom frem til jobben var det å skifte så var det rett å starte å jobbe. De to første dagene var jeg i kald avdelingen og der lærte jeg å lage "Salmorejo de Judería con Huevo Duro y jamón Ibérico" ,Gazpacho Andaluz,  Ensaladilla de Cocktail de Mariscos, Ensalada Mixta Tradicional, Ensalada Acidulce con Pasas,Nueces, Piñones y Nieve de Parmesano og Ensalada de Patatas Alioli con pulpo a la Gallega con Aceite de Pimentión de la Vera". Alt er veldig nytt og spennende og det er artig å se hvordan ting gjøres her iforhold til Norge. Veldig lærerikt!

Alle rettene er på spansk, så det høres komplisert ut, men i et annet inlegg vil jeg forklare alle rettene og hva de består av! Følg med.:)


På Tirsdag fikk jeg prøve meg et par timer  i "Pastelria" som vil si der vi lager kaker og diverse bakverk. Kakene der så veldig gode ut, og jeg gleder meg til å lære mere.


På Torsdag og Fredag var jeg i cateringen. Der delte jeg opp minst 5kg fisk og kuttet de i terninger. Etterpå skrelte jeg poteter og lagde små terninger som jeg lagde et hull i midten. Jeg ble fortalt at i midten skulle det være en slags ostesaus. Potetterningene skulle friteres.Alle elevene rundt meg fulgte ivrig med på hvordan jeg gjorde ting, og de ble skikkelig imponert og viste meg tommel opp. En god følelse.













Ser frem til å lære mer matretter og bli bedre kjent med kollegaene mine.


Hasta luego.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar